Vår ordinarie leveranstid är 1-3 arbetsdagar och gäller för samtliga fraktalternativ. Ordrar som kommer in före kl 14.00 på arbetsdagar skickas samma dag om du väljer PostNord som fraktsätt. För ordrar som ska levereras med Bring är bryttiden 15.00. Observera att personaliserade produkter har längre leveranstid. För detaljerad information se resp. produktsida.
Vi skickar ditt paket från vårt lager i Klippan, leveranstiden styrs av var i landet du bor.
I kassan erbjuder vi leverans till ombud genom Bring och PostNord ombud. Vi erbjuder även hemleverans med Bring och PostNord Hempaket (17-22).
Vår ordinarie leveranstid på 1-3 dagar gäller för samtliga leveranssätt.
Tillval: Expresshantering 29 kr
Expresshantering finns tillgängligt i kassan för vissa leveranssätt. Väljer du det så hamnar ditt paket först i kön och prioriteras för att undvika eventuella förseningar. Har du bråttom kan det därför vara en god idé att välja Expresshantering, speciellt när presenthögtider närmar sig då trycket på lagret kan vara extra högt.
Observera att ditt paket inte skickas med ett snabbare leveranssätt för att du väljer Expresshantering, så det är fortfarande de leveranstider som anges på sajt och i kassan som gäller.
Hos oss får du alltid fri standardfrakt med Bring vid köp över 499 kr. Övrig fraktkostnad från 49 kr, beroende på vilket leveranssätt du väljer.
Bring: fri frakt på köp över 499 kr, annars 49 kr (standardfrakt)
Bring hemleverans: 99 kr
PostNord Ombud: 65 kr
PostNord Hemleverans: 139 kr
Observera att skrymmande produkter levereras med antingen Bring eller PostNord Hempaket.
1. Så fort du lagt en beställning kommer du få en orderbekräftelse till den e-postadress du angett. Dubbelkolla i skräppostmappen om du inte hittar bekräftelsen - om du trots allt inte hittar den så hör av dig till vår kundtjänst på kundtjanst@coolstuff.se.
2. Vi packar din beställning så fort som möjligt, och när paketet lämnar lagret får du ett mail med information om att paketet är på väg. Där hittar du även en länk till din orderöversikt, där du ser ditt kollinummer med en länk till spårning.
3. När paketet finns hos ditt ombud får du en avisering via sms eller e-post, och om du valt hemleverans får du information om när leveransen sker.
Ja, alla våra paket är spårbara! När ditt paket lämnar vårt lager skickar vi ett leveransmail till dig med en spårningslänk. Länken uppdateras när ditt paket är i rörelse.
Då vissa beställningar kan delas upp i mer än 1 paket rekommenderar vi dig att kolla noga under "Spåra ditt paket" för att se om beställningen innehåller flera spårningsnummer. Du kan också använda paketspårningsappen Mina Paket (App Store) (Google Play) för att se alla spårningsnummer.
Beroende på vilket fraktsätt du valt kan du även hitta spårningsinformation här:
Du kan välja att få ditt paket levererat hem till någon annan. För att få ditt paket levererat till en annan adress än din egen väljer du leveranssätt PostNord hemleverans eller CityMail i kassan, och anger den adress du vill att paketet ska levereras till.
Inga problem - välj det direkt i kassan! Presentinslagning sker i presentpåse som kommer upp som tillval i kassan till de produkter som passar påsens storlek. Om presentpåse inte dyker upp som tillval är produkten för stor för presentinslagning.
Alla CoolStuffs leveranser klimatkompenseras till 100% från vårt lager ut till våra kunder. Det innebär ingen extra kostnad för dig som kund, och vi gör det oavsett vilket fraktsätt du valt – en lösning som är bra både för dig som kund och inte minst för miljön! Klicka här för att läsa mer.
Om vi av någon anledning inte kan leverera din order i tid kommer vi informera dig om detta. Om det är möjligt kommer vi även informera dig om anledningen till förseningen och om den nya leveranstidpunkten. Du kan vid leveransförseningar välja att få pengarna tillbaka eller en ny vara levererad. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Blixtsnabb klimatkompenserad leverans
Skickar till mottagaren, slår in och skickar kort, vi löser allt
och 2 års garanti på alla varor